Halfway through - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Evelyn - WaarBenJij.nu Halfway through - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Evelyn - WaarBenJij.nu

Halfway through

Door: Evelyn

Blijf op de hoogte en volg Evelyn

03 Februari 2014 | Argentinië, Buenos Aires

Buenas tardes cariños !!
Het duurde weer eventjes, maar hier dan eindelijk weer een kleine update. Alles prima hier, helaas sinds een paar dagen wel wat minder weer.. veel regen en stuk minder warm. Maar dat ontneemt de pret niet hoor ;). We zijn alweer een maand verder.. niet normaal zo snel als de tijd gaat. Stiekem ook wel een beetje spijt dat ik toch niet 3 maanden heb geboekt ipv 2, want ik wil nog lang niet weg!! M’n spaanse lessen zitten er inmiddels op.. aan de ene kant jammer omdat ik nog zoooveel beter Spaans wil kunnen spreken, maar ook wel weer leuk dat we ons nu met de volgende uitdaging gaan bezig houden: vrijwilligerswerk! Vorige week wezen kijken en een kennismakingsgesprek gehad. Super aardige mensen, werd heel hartelijk ontvangen. Pittige plek waar veel werk aan de winkel is: 11 jongens tussen de 7 en 17 jaar, met verstandelijke beperkingen (licht en wat zwaarder) en daarnaast ook allemaal gedragsproblemen. Sinds kort heeft de hogar (het tehuis) een nieuw management en willen zij het allemaal wat professioneler gaan aanpakken. Tot op heden hebben alle kinderen nog geen persoonlijk ondersteuningsplan, zelfs weinig gediagnosticeerd en heeft de hogar geen professioneel, deskundig personeel tot haar beschikking. Het grootste struikelblok is alleen geld, waardoor het erg moeilijk word om dit te realiseren. De directrice is erg blij dat ik vrijwilligerswerk kom doen en hoopt dat ik wat kan bijdragen aan bijvoorbeeld diagnostiek of omgangsadviezen.. erg lastig want in principe ga ik maar 2 dagen in de week, een paar uurtjes vrijwilligerswerk doen. Dit heeft zij mij zelf aangeraden omdat het toch wel pittig schijnt te zijn.. maar als ik het leuk vind, mij er goed bij voel, mag ik uiteraard vaker en langer komen.. we gaan het zien, ik hou jullie op de hoogte! Verder ben ik ook al 2 x naar de bioscoop geweest hier. Eerste keer was echt een grap, man man, nog nooit zo’n slechte film gezien. Soms was het gewoon grappig omdat het ZÓ slecht was. De film heette ‘Los Bañeros mas locos del mundo’ en is een typisch Argentijnse film die in de jaren ’80 ofzo half Argentinië naar de bioscoop trok.. vandaar dat ze hem nu weer uitzenden in de bioscoop.. maar dit keer dus niet echt een succes, jullie zouden voor de grap maar es de trailer moeten bekijken. Tweede keer was wel erg leuk, samen met José naar ‘Paranormal actividad’ geweest.. super mooie, luxe bioscoop en voor ong. €12 heb je 2 bioscoop kaartjes, 2L cola en een enorme bak choclos (popcorn). Verder trekken we veel op met mensen van school, heel gezellig! BBQ’s, huisfeestjes, uitgaan, uiteten, buitenschoolse activiteiten.. één en al gezelligheid. Van de week ook een biketour gedaan door een ecologisch park, was erg leuk. Nou ik ga weer stoppen, want ik ga zo even lunchen met wat mensen van school en daarna even langs mijn vrijwilligerswerk.. excitingggg! Dikke kus en knuffels voor iedereen xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Evelyn

Op 4 januari 2014 ga ik de (hopelijk) reis van mijn leven maken. Voor twee maanden vertrek ik naar de hoofdstad van Argentinië: Buenos Aires! Via deze weg wil ik al mijn lieve vrienden en familie op de hoogte houden van mijn ervaringen en belevenissen! De eerste vier weken staan in het teken van het leren van de prachtige taal Spaans. De andere vier weken ga ik vrijwilligerswerk doen. Wat ik precies voor vrijwilligerswerk ga doen, weet ik nog niet..dat krijg ik hopelijk zo snel mogelijk te horen, spannend dus! Ik kijk er in ieder geval erg naar uit!!

Actief sinds 09 Jan. 2014
Verslag gelezen: 1183
Totaal aantal bezoekers 4897

Voorgaande reizen:

04 Januari 2014 - 01 Maart 2014

Spaans & Vrijwilligerswerk in Buenos Aires!

Landen bezocht: