Love is in the air! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Evelyn - WaarBenJij.nu Love is in the air! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Evelyn - WaarBenJij.nu

Love is in the air!

Door: Evelyn

Blijf op de hoogte en volg Evelyn

21 Januari 2014 | Argentinië, Buenos Aires

Ik herinner me nog goed hoe hard 1 ieder van jullie riep: ‘als je maar niet verliefd word daar’..of ‘ik zie het al helemaal gebeuren dat we je straks voor grenzeloos verliefd op moeten geven’ en hoe hard ik dan terugriep dat dat absoluut niet op mijn planning stond..Maar ik kan het toch écht niet langer ontkennen.. Ik ben inderdaad verliefd geworden hier :$!’life is what happens to you, while you’re busy making others plans’.. and thats how it is, t overkwam me.. Ik heb serieus nog nooit eerder zo iemand als hem leren kennen, wát een schat, wát een mooi persoon en wát een gentleman. We hadden al een paar met uitgaan met elkaar afgesproken en toen was hij bijvoorbeeld al zo lief om niet alleen voor mij, maar ook voor mijn vriendinnen drankjes te kopen..tevens heeft hij mij netjes thuis afgezet. Gister samen wat wezen drinken in de stad.. wijntje, kaarsje, mooie heldere lucht vol sterren, een man die gitaar speelde, een roos gekregen van José..heel romantisch allemaal! Maar bovenal heb ik hem toen echt beter leren kennen en is de vonk definitief overgeslagen.. Ik ga hier niet tot in de detail treden, maar ik ben er van overtuigd dat het echt een goeie jongen is. Zijn vader vertelde hem altijd dat vrouwen als godinnen zijn en je ze altijd met respect moet behandelen en goed voor ze moet zijn. En wanneer ik met hem ben, voel ik me ook net een godin (a). Daarnaast is ie goed geschoold, heeft een goede baan (la Gendarmería Nacional Argentina = soort van militaire politiemacht), heeft 3 motors, houd net als mij erg van dieren en kinderen (heeft zelfs 4 honden van de straat gehaald en onderdak geboden omdat hij het zielig vond), nou en zo kan ik nog wel uren verder over hem praten haha..Het lijkt bijna te mooi om waar te zijn, en dat is het natuurlijk ook omdat hij hier woont .. Geen idee dan ook hoe het verder gaat lopen, maar we hebben gezegd dat we gaan genieten van het moment en de tijd die we samen gaan doorbrengen…
Nu weer even back to reality. Vanaf morgen heb ik privéles Spaans! De kinderen uit mijn klas gaan namelijk weer terug naar Brasil, dus ik blijf als enige over. Ik heb dan ipv 4 uur, 2u per dag les.. maar wel super chill, denk dat ik op die manier nog meer kan leren. Gister was ik bijvoorbeeld ook super zenuwachtig om met José af te spreken, omdat m’n Spaans echt nog niet zó goed is en hij geen woord engels spreekt.. maar het ging me aardig goed af!Moet wel zeggen dat hij ook heel erg rekening met me houd, makkelijke woorden gebruikt, rustig praat en veel z’n handen gebruikt zodat ik het beter snap..Wel ook een hele goeie manier om m’n Spaans te verbeteren. Verder wilden wij (ik en de meiden van het hostel/school) eigenlijk dit weekend naar Plata del Mar, een mooi strand op ongeveer 4uur rijden afstand hier vandaan, maar het schijnt daar dan maar 20graden te zijn.. dus dat gaan wij waarschijnlijk opschuiven. Verder maar even kijken wat we nog meer gaan doen..eigenlijk maakt het ook niet zo heel veel uit.. genieten doen we sowieso ! Oh en goed nieuws, ik heb eindelijk te horen gekregen waar ik mijn vrijwilligerswerk ga doen, namelijk bij 'Hogar San Pablo', een therapeutisch huis voor kinderen en jongeren (alleen jongens!) die uit niet zo'n best milieu komen.. ik heb het idee dat het erg lijkt op het werk wat ik in NL doe.. ben dan ook heel erg enthousiast en dankbaar dat ik daar mag mee kijken!! Ik moet overigens wel nog een motivatiebrief schrijven.. hopelijk kan mijn profesora mij daar morgen mee helpen. Oja, het tehuis heeft overigens ook een website, dus als je het leuk vind kan je het even googlen ;).

Dikke kussss lieverds, begin jullie nu toch wel een beetje te missen hoor! App me even om een skype-date in te plannen ;) XXXX

  • 22 Januari 2014 - 00:18

    Elly:

    Whahahahahaaaaaaaaaaaaaaaa ik wist t ik wist t !!!!!!!!!!!! Nou ja, alle ingredienten zijn aanwezig om verliefd te worden nietwaar? Ook wel eens leuk om te ervaren hoe het is om als een Godin behandeld te worden, kunnen de Ned. heren nog wat van leren! Maar desalnietemin, blijf ik toch waarschuwen, nuchter en realistisch te blijven, en uit je doppen kijken, hoe moeilijk ook! Leuk dat je eindelijk weet waar je gaat werken, moet te doen zijn voor je, maar zal best een zware dobber worden. Omstandigheden zullen niet optimaal zijn, en temperamentvol volkje/ kinderen. Op tijd afstand nemen, mentaal, zal wel veel ellende over je heen komen. Maar als jij dat beetje vreugde kan geven, en een glimlach op die bekkies kan toveren, is dat toch werelds! Geniet van de mooie momenten, en we gaan snel weer skypen. Wat dacht je van vrijdagavond?
    Dikke kus van mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Evelyn

Op 4 januari 2014 ga ik de (hopelijk) reis van mijn leven maken. Voor twee maanden vertrek ik naar de hoofdstad van Argentinië: Buenos Aires! Via deze weg wil ik al mijn lieve vrienden en familie op de hoogte houden van mijn ervaringen en belevenissen! De eerste vier weken staan in het teken van het leren van de prachtige taal Spaans. De andere vier weken ga ik vrijwilligerswerk doen. Wat ik precies voor vrijwilligerswerk ga doen, weet ik nog niet..dat krijg ik hopelijk zo snel mogelijk te horen, spannend dus! Ik kijk er in ieder geval erg naar uit!!

Actief sinds 09 Jan. 2014
Verslag gelezen: 314
Totaal aantal bezoekers 4899

Voorgaande reizen:

04 Januari 2014 - 01 Maart 2014

Spaans & Vrijwilligerswerk in Buenos Aires!

Landen bezocht: