First Impression - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Evelyn - WaarBenJij.nu First Impression - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Evelyn - WaarBenJij.nu

First Impression

Door: Evelyn

Blijf op de hoogte en volg Evelyn

09 Januari 2014 | Argentinië, Buenos Aires

Hola a todos!

Nou het heeft even moeten duren, maar hier issie dan hoor: Mijn eerste blogberichtje uit het zonovergoten Buenos Aires!
Vlucht was lang, maar opzich prima te doen.. geen vervelende, stinkende of krijsende ‘mensen’ in het vliegtuig, het overheerlijke vliegtuigeten weten binnen te houden en de turbelentie overleefd .
Maar toen waren we er nog niet.. paspoort controle. Als blikken konden doden, lag het hele vliegveld plat. Maar onze lieve juanes was blijkbaar in een goede bui , want na enkele simpele vragen te hebben beantwoord, kon ik zo doorlopen, whoehoe. Ook m’n bagage stond al klaar, helemaal top.
Maar ik zou Evelyn niet zijn als alles vlekkeloos zou verlopen.. Want toen begon de ellende.. 100’en mensen met naambordjes voor je transfer naar je verblijf. Na het eerste rondje, geen bord gezien met mijn naam.. nog maar een rondje.. en nog maar één. Tevergeefs. Nou toen begonnen de zenuwen wel even toe te slaan. Ik maar iemand aanspreken die met een bordje stond, snapte niks van wat ik zei.. sprak geen woord engels.. oké poging in Spaans.. na wat gestuntel en handen en voetenwerk begreep ze ongeveer wat ik vroeg maar vertelde me dat ik niet op de lijst stond. Ik zei dat ik toch echt op gehaald zou worden en wel op de lijst móest staan. Vrouwtje heen en weer gebeld en ja hoor, zegt ze doodleuk: je staat op de lijst van vrijdag 3nov.. WTF.. lekker geregeld dus! Gelukkig kon iemand mij alsnog op komen halen en mij naar mijn hostel brengen. Pas in de taxi naar het hostel begon het besef te komen.. ik ben gewoon in Buenos Aires! Strakblauwe lucht, meter gaf 28 graden aan en Zuid-Amerikaanse muziek klonk zachtjes op de achtergrond.. HEER-LIJK! En ook het hostel is mij méér dan meegevallen. Mariëlle en ik delen een kamer, hebben een eigen badkamer, wifi, een bijna privé dakterras én er is een zwembad.. En bovenal zijn de mensen hier super aardig. Geloof het of niet maar het voelt nu al als thuis komen in het hostel, one big happy family :). Ook op school zijn de mensen en studenten allemaal zo vriendelijk..Al heel wat leuke mensen leren kennen van all over the world! Op school ben ingedeeld in een klas op niveau B1, een klas met een stuk of 6 brazilianen, 1 italiaanse en ik, pretty though want hun kunnen al behoorlijk goed Spaans..Eerste les was heel erg wennen en dacht ik dat ik te hoog was ingedeeld.. gelukkig pik ik het snel op en kan ik het nu goed bij houden.. Al aardig wat gezien van de stad en ik kan niets anders zeggen dan: ME GUSTA! Wat een geweldige stad.. vooral de buurt Boca (de gekleurde huisjes op de fotos) was erg leuk om te zien.. heel gezellig, sfeervol én daar konden we eindelijk ons eerste wijntje drinken, hahaha! In het hostel mogen we namelijk niet drinken, tenzij er een feestje word gegeven..afkicken!! Nee hoor grapje, waarschijnlijk is het in het weekend wel toegestaan.. dit weekend staat er iig al een leuk feestje gepland, oh yeah! Helaas wel ook al heel veel armoe gezien hier en dat vind ik soms best moeilijk..vooral de kinderen die op straat leven..gaat me aan m’n hart.. Gelukkig krijg ik de kans om een steentje bij te dragen hier, ik ga namelijk waarschijnlijk met dit soort kinderen werken.. heel erg benieuwd naar hun verhalen en wat mij allemaal te wachten staat! Nou ik ga me nest in duiken, want morgen gaat me wekkertje weer om 06:45u. Jullie horen wel weer van me, kan alleen nog niet zeggen wanneer want ik kom ogen, oren en vooral tijd te kort, gelukkig hebben we nog wel eventjes ;)! Hasta luegoooooo xxxxxx

  • 09 Januari 2014 - 11:51

    Elly:

    Ha die Eefje,
    Wat een indrukken zeg, prachtig om te zien en blij dat het je goed gaat en naar je zin hebt. Hier is het tussen de 8 en 14 graden, maar vlgd week krijgen we vorst en beetje sneeuw. Je zal daar wel mucho vrienden maken, dus sparen om ze in de toekomst op te zoeken. Maar blijf goed uit je doppen kjken en bij voorbaat iets wantrouwend, je weet nooit. Maar verder vooral genieten.
    Heel veel liefs en dikke kus van mama.

  • 10 Januari 2014 - 09:14

    Sathi:

    Hola Guapa,

    Indrukwekkend om allemaal AL te lezen, en dit is nog maar je 1e reisverslag.
    Blij dat je het er goed hebt en je het er naar je zin hebt.
    Lekkere temperatuur ook zeg pffff.

    GENIETZE, en ik kijk uit naar je volgende reisverslag.

    Besos

  • 15 Januari 2014 - 00:09

    Elly:

    Hoi daar ver weg, ik wil nog wel een stukje lezen van de avonturen! Hoe was het op de rivier el tigre? We zijn nieuwsgierig joh! En wat voor werk ga je doen, of sla je over en ga je met de Gaugo,s op pad!
    Hoor van je kus mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Evelyn

Op 4 januari 2014 ga ik de (hopelijk) reis van mijn leven maken. Voor twee maanden vertrek ik naar de hoofdstad van Argentinië: Buenos Aires! Via deze weg wil ik al mijn lieve vrienden en familie op de hoogte houden van mijn ervaringen en belevenissen! De eerste vier weken staan in het teken van het leren van de prachtige taal Spaans. De andere vier weken ga ik vrijwilligerswerk doen. Wat ik precies voor vrijwilligerswerk ga doen, weet ik nog niet..dat krijg ik hopelijk zo snel mogelijk te horen, spannend dus! Ik kijk er in ieder geval erg naar uit!!

Actief sinds 09 Jan. 2014
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 4901

Voorgaande reizen:

04 Januari 2014 - 01 Maart 2014

Spaans & Vrijwilligerswerk in Buenos Aires!

Landen bezocht: