Despues de una semana - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Evelyn - WaarBenJij.nu Despues de una semana - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Evelyn - WaarBenJij.nu

Despues de una semana

Door: Evelyn

Blijf op de hoogte en volg Evelyn

15 Januari 2014 | Argentinië, Buenos Aires

Sjans op een begraafplaats, verliefde argentijnen, mensen die met jóu op de foto willen.. t overkomt me allemaal hier in Buenos Aires! Alweer ruim een week erop zitten, de tijd vliegt echt om. En wat hebben we al veel gezien en gedaan. Te veel om op te noemen, dus maar even een greep uit alles wat ik heb gedaan: Vorige week donderdag zijn we naar las madres de Plaza de Mayo geweest, in Nederland beter bekend als ‘de dwaze moeders’. De madres komen nog steeds élke donderdag samen om hun verdwenen kinderen en kleinkinderen te ‘herdenken’. Het was heel intens en mooi om mee te maken en tegelijkertijd was het ook heel droevig..Je kon als het ware de emoties van de madres voelen. Vorige week vrijdag zijn we naar de buurt Recoleta geweest. Hier hebben we de floralis generica bezocht, een mega grote bloem van metaal, die opengaat als de zon schijnt en weer dicht klapt als de zon onder gaat.. heel leuk! Ook hebben we in Recoleta het bekende cementario (begraafplaats) bezocht, waar ook het graf van Evita Perron is. Evita Perron was de vrouw van de president van Argentinië en werd door velen Argentijnen geadoreerd , o.a. vanwege haar liefdadigheidswerk, ze kwam op voor de armen. Het graf zelf stelde alleen niks voor..waren daar veel mooiere graven, kost dan ook een fortuin om daar te liggen!! Savonds zijn we met mensen uit het hostel lekker uiteten gegaan bij een all you can eat restaurant in Puerto Madero, een leuk havenstadje (al moet ik zeggen dat ik er heel weinig van heb gezien..als je snapt wat ik bedoel ;)) Heeeerlijk vlees (biefstuk ofcourse!) en een liter wijn per persoon, dat wilde wel lukken dus! Daarna nog tot in de vroege uurtjes gefeest, gedanst en vooral veel lol gehad. Echt een super gezellige dag gehad met geweldige mensen.. Ik begin echt een beetje van Buenos Aires te houden. Volgende ochtend werd ik helaas wel wakker met een ontstoken teen en een pijnlijke knie..te veel gedanst! Inmiddels gaat t gelukkig wel weer wat beter met m’n knie..en vale la pena ;) (het was het zeker waard)! Zondag een boottocht van 2 uur gemaakt over de Tigre (een rivier)..was erg leuk, maar ik had er wel meer van verwacht. Wel heerlijk op de boot in het zonnetje gelegen. Tenslotte zijn we gister naar Bomba de Tiempo geweest, een feest met een soort van concert van mensen die allerlei instrumenten bespelen, voornamelijk trommels. Echt geweeeeldig! Mama, ik denk dat vooral jij het helemaal geweldig zou hebben gevonden, heb filmpjes voor je gemaakt ;). Met m’n Spaans gaat het ook steeds beter. Deze week meteen al een niveau hoger gegaan met Spaans..heb niet het idee dat ik ook daadwerkelijk op dat niveau zit, maar ik hou het redelijk bij. Ik begrijp bijna alles, maar het praten blijft erg moeilijk. Wordt wel steeds zelfverzekerder wat betreft m’n Spaans, omdat ik het hier ook echt moet toepassen.. bijvoorbeeld mensen op straat aanspreken om de weg te vragen of de buschauffeur te vragen of hij een teken wil geven als we uit de bus moeten.. en wat denk je, tot nu toe begrepen ze me allemaal, jeeej. Nou lieveschatten, ik ga weer stoppen want we gaan even de tiendas (winkels) hier verkennen ennnn foto’s zeggen ten slotte meer dan 1000 woorden, so enjoy !! Liefsssssssssssss

  • 15 Januari 2014 - 13:43

    Elly:

    Allemaal goede berichten van een mooi avontuur. Straks vloeiend Spaans kunnen spreken, heel goed, is wereldtaal nr.1, altijd handig! Aan einde van de dag en avond zit je hoofd zeker helemaal vol met alles wat je ziet en hoort. Je komt zeker ook wel aan je trekken met vlees eten ;-) Hier gaat alles z,n gangetje, ben wel jaloers op jullie weer, ,t is hier koud en nat, maar ja, dubbel genieten als hier de zon een keertje schijnt. Met Kaya alles oke na sterilisatie, nergens last van. Ben ook benieuwd naar je trommel-filmpje, heb hem nog niet gezien. Geniet lekker verder, liefs mama.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Evelyn

Op 4 januari 2014 ga ik de (hopelijk) reis van mijn leven maken. Voor twee maanden vertrek ik naar de hoofdstad van Argentinië: Buenos Aires! Via deze weg wil ik al mijn lieve vrienden en familie op de hoogte houden van mijn ervaringen en belevenissen! De eerste vier weken staan in het teken van het leren van de prachtige taal Spaans. De andere vier weken ga ik vrijwilligerswerk doen. Wat ik precies voor vrijwilligerswerk ga doen, weet ik nog niet..dat krijg ik hopelijk zo snel mogelijk te horen, spannend dus! Ik kijk er in ieder geval erg naar uit!!

Actief sinds 09 Jan. 2014
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 4898

Voorgaande reizen:

04 Januari 2014 - 01 Maart 2014

Spaans & Vrijwilligerswerk in Buenos Aires!

Landen bezocht: